-
Innspill til NTP 2018-2029
Forslag til Nasjonal transportplan 2018–2029 ble overlevert statsråden 29. februar 2016. Kollektivtrafikkbransjens innspill ble levert til transportetatene som har i oppdrag å utarbeide planen.
-
Høringssvar - til ny lov om utprøving av selvkjørende kjøretøyer på veg
Les mer om ny lov om utprøving av selvkjørende kjøretøyer på veg.
-
Høring - Løyvefritak - Troms fylkeskommune
NHO Transport har avgitt høringssvar til virksomhet som har søkt om midlertidig løyvefritak for transport med personbil, i Troms fylkeskommune.
-
Høringssvar til forslag om endringer i veglova § 27 og vegtrafikkloven § 7a
Les mer om forslag om endringer i vegloven.
-
Politisk vilje til å følge dansk kabotasjeregel
NHO Transport arrangerte siste uken i januar bransjetreff for turbussnæringen i Trondheim, hvor flere av bransjens viktigste rammevilkår stod på agendaen.
-
Vellykket kjøreløsning for turbusser i Oslo
Sommeren 2019 har medført et endret kjøremønster til av- og påstigning for turbusser i Oslo, sammenlignet med fjoråret. Ifølge Oslo kommune og bransjen selv har årets løsning fungert svært godt
-
Problematiske tidsavvik
Politikerne er flinke og raske med å lansere ulike krisetiltak i dagens situasjon. Problemet er at det ofte går en viss tid fra forslagene presenteres til de er besluttet og iverksatt.
-
En kollektiv takk
Dette er en takk til deg som forenkler våre liv. En kollektiv takk fra alle oss som hver eneste normale dag, er avhengige av deg. Fra alle oss som alltid har stått der og ventet på at nettopp du skal komme.
-
Kontantstøtte til bedrifter
Bedriftene skal få overført penger på konto for dekning av faste løpende kostnader i dagens situasjon med sviktende omsetning for de aller fleste bransjer. Det er essensen i regjeringens forslag til kontantstøtte. Hensikten er å bidra til at bedriftene overlever dagens spesielle situasjon slik at de kan gjenoppta sin virksomhet når omstendighetene normaliseres.