-
Vellykket kjøreløsning for turbusser i Oslo
Sommeren 2019 har medført et endret kjøremønster til av- og påstigning for turbusser i Oslo, sammenlignet med fjoråret. Ifølge Oslo kommune og bransjen selv har årets løsning fungert svært godt
-
Uenige om kostnadsrapport
Transportøkonomisk institutt og NHO Transport er uenige om premissene for rapport om kostnadsdrivere i kollektivtransporten, som ble utarbeidet av Transportøkonomisk institutt i høst på oppdrag av Kommunenes Sentralforbund. Dette fremgår av omfattende korrespondanse mellom partene.
-
Foreslår 23 eller 25 prosent merverdiavgift på persontransport
Finansminister Siv Jensen mottok i dag forslag til fremtidige merverdiavgiftssatser. Ekspertgruppen, som ledes av Vibeke Hammer Madsen, anbefaler én enhetlig merverdiavgiftssats for alle varer og tjenester. Det betyr i så fall at satsen på persontransporttjenester vil øke fra 12 til 23-25 prosent merverdiavgift.
-
Høring - Endring av kjøremønster i Oslo - NHO Transport
Oslo Kommune har gjennom Program Bilfritt Byliv som mål å skape bedre bymiljø og økt byliv innenfor Ring 1. Ett av tiltakene innenfor programmet er å endre kjøremønsteret i sentrum av Oslo med mål om å redusere total biltrafikk og gi mer plass til gående og syklende.
-
Høringssvar - unntaksregel alternativt drivstoff klasse B - gods
Statens vegvesen har sendt ut høring på følgende: Unntak fra vektbegrensningene i førerkortklasse B for kjøretøy med alternativt drivstoff med tillatt totalvekt over 3 500 kg, men ikke over 4 250 kg
-
Høring - Troms fylkeskommune - Søknad om løyvefritak - ref nr: 18/293-4
NHO Transport har gitt høringssvar til følgende høring: Søknad om midlertidig fritak fra krav om løyve - Virksomhet i Troms fylkeskommune