-
Kan redde et kritisk rutenett
NHO Transport hadde 08.04.20 et møte med statssekretærene Ingelin Noresjø og John-Ragnar Aarset i Samferdselsdepartementet om ekspressbussnæringens situasjon. De kunne ikke love offentlig støtte til ekspressbussnæringen i en kritisk situasjon, men partene skal ta opp igjen samtalene like over påske.
-
Reduserer egenandelen for kompensasjon
På regjeringens pressekonferanse sent tirsdag ettermiddag kunngjorde finansminister Jan Tore Sanner at egenandelen ved tildeling av støtte gjennom den nye kompensasjonsordningen senkes fra kroner 10.000 til kroner 5.000. Dette vil medføre at hele 10.000 flere bedrifter og næringsdrivende blir omfattet av ordningen.
-
Problematiske tidsavvik
Politikerne er flinke og raske med å lansere ulike krisetiltak i dagens situasjon. Problemet er at det ofte går en viss tid fra forslagene presenteres til de er besluttet og iverksatt.
-
En kollektiv takk
Dette er en takk til deg som forenkler våre liv. En kollektiv takk fra alle oss som hver eneste normale dag, er avhengige av deg. Fra alle oss som alltid har stått der og ventet på at nettopp du skal komme.
-
Høringssvar - om lokal forskrift om lavutslippssone for tunge biler i Oslo kommune
NHO Transport har avgitt høringssvar til forslag om å implementere lavutslippssone i Oslo.
-
Høringssvar - Nye retningslinjer for midlertidig fritak fra krav om løyve - transport med personbil
Les mer om forslag til nytt rundskriv om dispensasjon etter yrkestransportlovens § 21 - løyvefritak for småskala turistvirksomhet.
-
Høringssvar – Ny forskriftsbestemmelse om miljø i regelverket for offentlige anskaffelser
Les mer om ny forskriftsbestemmelse om miljø i regelverket om offentlige anskaffelser.
-
Høring - Troms fylkeskommune - Søknad om løyvefritak - ref nr: 18/293-4
NHO Transport har gitt høringssvar til følgende høring: Søknad om midlertidig fritak fra krav om løyve - Virksomhet i Troms fylkeskommune
-
Høring - Endring av kjøremønster i Oslo - NHO Transport
Oslo Kommune har gjennom Program Bilfritt Byliv som mål å skape bedre bymiljø og økt byliv innenfor Ring 1. Ett av tiltakene innenfor programmet er å endre kjøremønsteret i sentrum av Oslo med mål om å redusere total biltrafikk og gi mer plass til gående og syklende.