Fysisk bransjetreff omsider
Etter lang tids møtevirksomhet på digitale flater kunne NHO Transport omsider invitere til fysisk bransjetreff for medlemsbedriftene igjen, for anledningen på Radisson Blu Gardermoen.
46 resultater
Etter lang tids møtevirksomhet på digitale flater kunne NHO Transport omsider invitere til fysisk bransjetreff for medlemsbedriftene igjen, for anledningen på Radisson Blu Gardermoen.
Oslo kommune har nå en tilskuddsordning til etablering av ladepunkter for lastebiler, turbusser eller andre tyngre kjøretøy.
Nye minstelønnssatser ble innført 1. juli 2021, som omfatter turbussbransjen. Minstelønn er fastsatt i allmenngjøringsforskriftene og gjelder for alle som utfører arbeid innenfor virkeområdet til en allmenngjøringsforskrift, derav også utenlandske arbeidstakere.
Programmet er nå spikret for neste bransjetreff den 30. september på Radisson Blu Gardermoen. Agendaen vil dekke områder innen både turbuss, minibuss og drosje. Velkommen til en spennende fagdag med bransjekolleger.
Programmet er nå spikret for neste bransjetreff den 30. september på Radisson Blu Gardermoen. Agendaen vil dekke områder innen både turbuss, minibuss og drosje. Velkommen til en spennende fagdag med bransjekolleger.
Folkehelseinstituttet publiserte 28. juni en oppdatert smittevernveileder for kollektivtransport med buss, tog, trikk, t-bane og taxi. NHO Transport har på bakgrunn av denne oppdatert sin bransjespesifikke veileder for trygg turbusstransport.
For å gi næringen mer forutsigbarhet i forbindelse med grensepassering, vil det fra 29 juni være mulig å søke om innreise gjennom Sjøfartsdirektoratets søknadsbaserte ordning for arbeidsreisende. NHO Transport er fornøyd med at denne muligheten nå er tilgjengelig.
Sommerferien nærmer seg og grensene begynner å åpnes så smått. Det kan derfor være nyttig med en oversikt over hvilke regler som gjelder for ulike land ved reiser til utlandet.
Tirsdag 15. juni avholdt Oslo kommune ved Klimaetaten informasjonsmøte med næringen om overgangen til utslippsfri busstrafikk i Oslo. Fokus for dagen var busser som ikke kjører i offentlige anbud gjennom administrasjonsselskapet Ruter, altså fly, ekspress og turbuss.
Oslo kommune jobber med å utvikle virkemidler for å oppnå et utslippsfritt Oslo i 2030, i tråd med Oslos klimastrategi. I den forbindelse ønsker de dialog med busselskaper som opererer i Oslo for å diskutere klimaomstillingen av bussene utover Ruters busser.