-
Ga innspill på kjøre hviletidsbestemmelser
NHO Transport hadde et møte med Samferdselsdepartementet den 11. februar i forbindelse med en ny høring i regi av EU kommisjonen på kjøre og hviletidsbestemmelser for buss, som departementet vurderer å sende høringssvar på. NHO Transport hadde flere innspill til departementet for forslag til tilpasninger i bestemmelsene.
-
Medlemsmøte om kompensasjonsordningen
NHO ønsker å oppdatere medlemmene på regjeringens nye kompensasjonsordning. I løpet av dette medlemsmøte vil det bli svart ut relevante problemstillinger. Møtet foregår torsdag 14 januar kl 14.00
-
Høring - forslag til endringer av bestemmelser for fjernlys - buss og lastebil
NHO Transport har avgitt høringssvar til Vegdirektoratets forslag om reviderte bestemmelser for bruk av ekstra fjernlys på bil, herunder for buss og lastebil. Forslaget vil åpne for flere og sterkere lys for tunge kjøretøy.
-
Høring - Endringer i kjøre- og hviletidsforskriften og forslag til ny forskrift om fartsskriververksteder
NHO Transport har avgitt høringssvar til forslag om endringer i kjøre- og hviletidsforskriften og forslag til ny forskrift om fartsskriververksteder
-
Høringssvar - Prøveordning for stenging av Bryggen - Torget for biltrafikk i Bergen
NHO Transport har avgitt høringssvar til prøveordning i Bergen for stenging av Bryggen - Torget for biltrafikk
-
Høringssvar - Kollisjonssikkerhet i buss – oppfølging av ECE-regelverket
Viser til Statens havarikommisjon for transport sin rapport vei 2019/04 og sikkerhets-tilrådingen VEI nr. 2019/09T.
-
Høring - Troms fylkeskommune - søknad om løyvefritak
NHO Transport har avgitt høringssvar til søknad om midlertidig løyvefritak for virksomhet i Troms fylkeskommune.
-
Høringssvar om karantene for fusk i førerprøver
Høringssvaret omfatter karantenetid for fusk eller forsøk på fusk ved teoretiske og praktiske prøver.
-
Innspill til Nasjonal tiltaksplan for trafikksikkerhet på vei 2022–2025
Innspill til Nasjonal tiltaksplan for trafikksikkerhet på vei 2022–2025
-
Høringsuttalelse Klimakur 2030
Vi etterspør en helhetlig strategi for hvordan klimagassutslippene fra persontransporten kan reduseres på en samfunnsøkonomisk fornuftig måte.