-
Kjøreseddel - tips for å unngå mangelfulle søknader
Lang saksbehandling på kjøreseddelsøknader er noe persontransportbedriftene dessverre opplever over hele landet. Likevel er det noe sjåfører og bedriftene kan gjøre selv for å lette situasjonen.
-
Avtaleforhold for medlemmene
Profesjonelle innkjøpere og leverandører gir best og mest mulig kollektivtilbud for pengene. NHO Transport er en pådriver for balanserte anskaffelser.
-
Fragmentert behandling av fremtidige rammebetingelser for viktig næring
Delingsøkonomiutvalget kom med sin innstilling 6. februar, og høringsfristen er nå passert. NHO Transport er bekymret for at den politiske behandlingen av fremtidige rammebetingelser for drosjebransjen blir fragmentert. Foreningen er heller ikke helt enig i Delingsøkonomiutvalgets definisjon av begrepet delingsøkonomi.
-
Svarer på Fagforbundets anbudskritikk
-Det finnes ikke noe privat bussmonopol. To av de tre største busselskapene er indirekte eid av staten og Oslo kommune. Disse konkurrerer på lik linje med private aktører. Dette skriver Jofri Lunde og Jon H. Stordrange fra NHO Transport i et innlegg i Dagens Næringsliv 29. september.