-
Ber om ekstra midler og forutsigbarhet for kollektivtrafikken
NHO Transport deltok på transport- og kommunikasjonskomiteens høringsmøte på Stortinget om forslag til statsbudsjett 18. oktober. Foreningen la vekt på behovet for ekstra midler til den fylkeskommunale kollektivtrafikken i 2024.
-
Kraftige kostnadsøkninger må kompenseres
Kostnadsøkningen for den fylkeskommunale kollektivtrafikken er beregnet til 9,6 prosent for 2023. Hele næringen ber nå regjeringen om at denne kostnadsveksten blir kompensert via ekstra bevilgninger i Revidert nasjonalbudsjett i mai.
-
Debatten fortsetter i Klassekampen
Transport.no har tidligere omtalt fire ulike artikler i Klassekampen om bussnæringen og NHO Transports svar via et eget innlegg 15. juli. Ingunn Reistad Jacobsen i Fagforbundet svarte på dette innlegget 18. juli, og NHO Transport har tilbakevist en del av hennes påstander i et nytt innlegg 22. juli.
-
Korrigert rundskriv om egenerklæring for løyvehavere
Dette rundskrivet korrigerer rundskriv av 8. desember. I egenerklæringsskjemaet er det satt inn et nytt punkt om foretaksnavn og organisasjonsnummer.
-
Høringssvar - Endringer i taksameterforskriften
Les mer om tilhøring angående forslag til endringer i taksameterforskriften. NHO Transport er en kombinert bransje-og arbeidsgiverforening for landbasert persontransport, og har følgende kommentarer.
-
Høringssvar - Innspill til mandat for regionanbud i Trøndelag
Les mer om Foreslått mandat for kollektivtrafikken i Trøndelag, utenom stor-Trondheim, beskriver en rekke sentrale strategiske og operasjonelle problemstillinger.
-
NHO Transports aktiviteter 2017
Beretning over foreningens aktiviteter i 2017 gir en beskrivelse av de viktigste sakene vi har håndtert. Det har vært et innholdsrikt år med flere viktige oppnådde resultater for bransjen.
-
Høringssvar - NOU 2017:11 Bedre bistand. Bedre beredskap
Høring - NOU 2017:11 Bedre bistand. Bedre beredskap
-